Bertha.reismee.nl

laatste verhaal vanaf thuis

Hallo Lieve volgers,

Hier dan mijn laatste verhaal geschreven aan de keuken tafel thuis. Na een voorspoedige terugreis landde ik op Schiphol op zondag morgen 9.30 uur. Wachten op mijn koffers, door de douane en dan de deur door, hier stonden Gerard, Pauline, Talitha en Karin me op te wachten.

Smile
Na iedereen geknuffeld te hebben en nadat ze foto's van me hadden gemaakt op weg naar de auto en lekker naar huis. Omdat Pauline deze dag jarig was kwam er visite dus iedereen had me gelijk gezien en gesproken. Toen de visite weg was voelde ik de vermoeidheid pas goed, was ook al op sinds zaterdag 6 uur, ging naar bed heb 12 uur achter elkaar geslapen. waar ik erg aan moet wennen hier is de kou brrrrrr, het is hier 15 graden kouder, daar iedere dag zon en 28 graden gehad.

Gelukkig kan ik terugkijken op een heel mooie tijd waarbij ik veel gezien en meegemaakt heb. Leuke en minder leuke dingen. Waar de tijd vergeleken met hier toch wel 60/65 jaar terug gaat. Denk hierbij aan verhaal van de juf met haar twijgje, kan me nog wel herinneren dat mijn moeder ook wel vertelde dat ze als kind met liniaal op haar handen werd geslagen omdat ze links handig was, kun je je nu ook niet meer hier voorstellen. Dus ooit, generaties verder gaat dat daar ook wel anders. Wat ik ook opvallend en leuk vond is dat de mensen daar altijd vrolijk en vriendelijk zijn, iedereen groet elkaar, hier in Nederland wordt je raar aangekeken als je zomaar iemand groet.

Ik heb een heel leuke tijd gehad bij house of Joy, waarbij ik ook de schrijnende verhalen heb gehoord van de baby's, achtergelaten supermarkt, op straat achtergelaten, HIV, moeder tijdens bevalling overleden, maar de kinderen zijn bij de nonnen in het klooster gebracht en hebben een kans. Hier krijgen ze een basis { eten, drinken, inentingen worden geschonken} tot hun 5de en gaan dan terug naar familie, de nonnen houden de kinderen in de gaten tot hun 18de. Ze worden ook financieel ondersteund (uit giften en donaties) voor educatie zodat ze een kansje hebben op een betere toekomst. Toen ik dit verhaal hoorde van zr. Mira vond ik dit zo mooi dat ik vertelde dat ik geld had opgehaald bij familie, vrienden en kennissen en dat ik dit geld wilde storten naar dit project, ik weet nu dat "mijn" baby's toch een kansje hebben op een betere toekomst dan hun start was.

Dus wil ik iedereen bedanken voor hun gift aan mij. Ik kan julie vertellen dat ik 1000,- euro heb opgehaald en ik dit gestort heb bij de doingoood foundation. Janneke mijn begeleidster daar weet hiervan en gaat zorgen dat dit bij de nonnen terecht gaat komen voor dit doel. Er blijft niets bij eventuele bobo's hangen, en ik weet dat dit heel erg goed gebruikt gaat worden.

Malawi, House of Joy, de nonnen Mira en Thea, huismoeder Flora, de kinderen, wat ik in mijn hart heb gesloten, en misschien ooit..........even terug om te kijken hoe het gaat. XXX

Groetjes en veel liefs,

Bertha

Reacties

Reacties

douwe en petra

Lieve Bertha
Goed om te horen dat je een goede reis hebt gehad en nu uitrusten en bijkomen en nagenieten. iedereen van de familie is vast heel blij dat je weer thuis bent.
Fijn om te horen dat het geld wat je verzameld hebt goed wordt besteed.
En ik kan me voorstellen dat je iedereen daar in je hart gesloten hebt.
Ik vind het geweldig dat je hebt gedaan wat je als jonge vrouw al had willen doen nl. naar een ontwikkelingsland gaan. En wie weet ooit........... nog een keer. Maar zeker is dat je dit project blijft volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood