Bertha.reismee.nl

Laatste blog uit malawi

Hallo lieve volgers.

Allereerst wat een leuke lieve ontroerende reacties. Ben blij dat jullie zo genieten van de verhalen.

Na een mooi safari weekend had ik besloten dat ik de maandag maar voor mezelf moest nemen om weer even bij te tanken. Deze dag kwam Janneke de begeleidster bij me voor gesprek omdat ze zich zorgen om me maakte. Ik was al bijna een week aan de diarree en behoorlijk afgevallen en dat is in dit land niet goed. Je moet hier niet in een ziekenhuis belanden. Ze vroeg of ze contact op mocht nemen met Nederland zodat ze konden overleggen met Gerard. Ik had hem ondertussen al geappt en doingoood Nederland had hem gebeld en het advies was terug naar Nederland te gaan zo spoedig mogelijk.

Gelukkig krijg ik nog wel de tijd om op normale manier hier af te sluiten en afscheid te nemen van de lieve nonnen Thea en Mira en van Flora en de baby’s.

Mijn ticket is omgeboekt en zaterdag vlieg ik via Adis Ababa, Frankfurt naar Schiphol waar ik zondag morgen zal aankomen. Ondanks dat ik de laatste 8 dagen niet gered heb ben ik toch super trots op mezelf dat ik dit gedaan heb en toch zover ben gekomen. Heb een hoop gezien en meegemaakt.

De laatste dagen bij house of Joy waren ondanks alles erg leuk. Vandaag was mijn laatste dag en er was een erg leuk afscheid. Alle kinderen hadden hun mooiste kleren aan. We zaten in een grote u vorm met mij als middelpunt. Er werd gezongen geklapt en een hoop blije gezichten. Ik was erg ontroerd, ook mooie woorden andere zr. Thea. Ze wilde dat ik bleef en ik ieder geval terug zou komen, ik was als een mama voor de baby’s. Kreeg een certificaat en een kaart met mooie woorden met een hanger van zr. Theresa. Deze zou me beschermen werd er gezegd, nou ja het is maar waar je in geloofd maar het is een mooi gebaar. Ook kwam ik zr.Mira nog tegen, ze kwam naar me toe en kreeg van haar ook nog mooie woorden. Zo lief, ze hield mijn handen maar vast. Ze zei dat zr. Theresa trots zou zijn omdat ik ondanks mijn ziekte toch naar Malawi was gekomen om dit te gaan doen, dit deed niet iedereen. Mira wist ook nog niet dat ik niet iedereen ben hahaha

Heb met een goed gevoel afscheid genomen van mijn mooie project. Mooie foto's voor mjnj fotoboek mogen maken.

Nog souvenirs gekocht om de kwacha op te maken en morgen rustig aan koffer inpakken. Hopelijk hebben we dan weer water om te douchen want dat kon vandaag niet. Niet voor te stellen in Nederland maar er was vandaag geen water en geen stroom overdag. Nu wel stroom nog geen water. Kan nu al vertellen morgen overdag geen stroom maar 's nachts pas weer.

Dit was de laatste blog vanuit Malawi, Lilongwe

De allerlaatste komt vanaf mijn keukentafel, en dan met veel foto's van mijn avontuur zodat jullie er een beeld bij krijgen.

Tionana en tot ziens

Groetjes Bertha ????????

Reacties

Reacties

Ans

Hallo Bertha

Helaas een iets korter verblijf
maar je gaat er met een goed gevoel weg!
Tenslotte gaat je gezondheid voor alles!
Een goede reis weer terug naar huis!

Gr. en tot ziens bij de beautymiddag.

heike

Jammer voor je Bertha dat je terug moet. Vind het toch heel dapper dat je gegaan bent. Je kunt trots zijn op jezelf. Zien jullie in oktober. Groetjes

douwe en petra

Lieve Bertha

Jammer dat je een week eerder terugkomt maar gezondheid gaat boven alles en wat is nu één week op dit grote avontuur.
En daar in een ziekenhuis lijkt me geen pretje.
Ik kan me voorstellen dat de zusters willen dat je blijft en dat je terugkomt. Heb je goede dingen gedaan Bertha.
En we zijn benieuwd naar de foto's en de verhalen. Goede reis en thuis gauw naar de dokter en uitrusten en beter worden en na genieten van alles wat je hebt meegemaakt. Tot ziens

Klaas

Er wordt weleens gezechd dat als iemand in Afrika geweest is, deze persoon er altijd weer naar toegaat.

Ik wens me voor je dat jij dit gevoel ook meeneemt.

jennie

hoe dan ook, je hebt 't gedaan en beleefd. Je bent een topper.
big hug jen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood