Bertha.reismee.nl

Safari

Hallo allemaal,

Donderdag om 7 uur ''s morgens werden we opgehaald door de taxi om ons naar Kiboko rezen te brengen. Na het invullen van formulieren gingen we opweg in een grote jeep. Bij de grens aangekomen na 3 uurtjes eerst uitchecken in Malawi om in te checken een paar meter verderop in Zambia. Dit ging allemaal vlot en heb een paar mooie stempels in mijn paspoort ???? de reis kon verder gaan. Tegen 15 uur waren we op plaatst van bestemming.

We werden hartelijk verwelkomt door Desi en na de nodige instructies werden we naar onze tent gebracht. Mooie 2 persoons tenten. Vandaag nog even rustig maar vrijdag zouden we door de bewakers om 5 uur gewekt worden omdat om 6 uur de 1ste safari tocht begon. Dan was het nog niet zo warm en meer kans dat de dieren gespot werden. De safari rit duurde tot 10 uur. Dan om half 12 lunch en de avond rit begint om 16 uur, tot 18 uur is het licht en dan is het donker en ga je in het donker dieren spotten. Ook zo spannend dit ????

We hadden gelijk de 1ste dag al geluk. We hebben al de dieren gespot, nijlpaarden, olifanten, zebra''s, giraffen, krokodil, buffels, mooie vogels, schildpad, de luipaard,

De laatste rit gister (programma hetzelfde als vrijdag) spotte we nog de hyena, mooi van lelijkheid, en de andere dieren

Wat erg gaaf was is dat je gewekt werd door de olifanten die vlak langs je tent liepen terwijl je lekker in je bedje lag, of ze bleven even naast je stilstaan. Echt een super belevenis en spannend.

Wat ook weer tot je doordringt is dat we maar erg nietig zijn op deze planeet. Vooral als je op die grote savanne staat en de stilte tot je doordringt en je naar de zonsondergang kijkt. Zo verschrikkelijk mooi.

Ik heb heel erg genoten van dit safari weekend alhoewel ik wel helemaal naar de klote ben nu. Door de warmte (40 graden) meer last van mijn MS, meer vermoeid en zer benen, maar ik had het er graag voor over. Nu weer hier in Lilongwe waar het voor mij normale warmte is (25graden) en dan komt het wel weer goed.

Voor vandaag weer genoeg,

Tionana

Groetjes van Bertha

Reacties

Reacties

Klaas

Mijn zus in de Savanne onder een mooie sterrenhemel. Ik ben er stil van!!

Een stuk mooier als Artis!!!

Roertijgers

Jeetje Bertha, in een klap the big eight gezien! Wat een geluk! Groetjes van deze tijgers!

Lisette

Wat een belevenissen! Super mooi om dit te lezen!!

petra en douwe

Hoi Bertha

Wat een geweldige ervaring. En wat een temperatuurverschil tussen Zambia en Malawi. Kan me voorstellen dat je na de trip kapot was maar ook dat je het er voor over hebt want dit maak je vast geen tweede keer mee. Nu bijkomen en dan weer in actie bij de kindertjes?

jennie diender

owww bertha, wat had ik graag die mug in je nek geweest om alles mee te beleven. Wat een geweldige ervaring moet dat zijn geweest. Ik kan me wel voorstellen dat je de mindere gemakken daar even voor lief hebt genomen. Even lekker bijtanken. groetjes van jen

marco

leuke verhalen om te lezen, ook wel heftige dingen wat er tussen staat. Geniet nog even van de tijd daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood